Abyste mohli pochopit, oč jde v Super PID Rallye, je dobré vědět, co je
originální PID Rallye.
Stručně: jde o soutěž, kde musíte v předepsaném čase projet co nejvíce mezistaničních
úseků hromadnou dopravou. Přitom je třeba projet určenými kontrolními body.
Pro ty, co mají PID Rallye rádi a chtěli by si vyzkoušet její variantu, je tu právě
Super PID Rallye.
V této soutěži jde také o jízdu pražskou integrovanou dopravou. Tady se ale nebojuje
proti času (i když částečně ano) a soupeřům, ale proti linkovému vedení a tratím.
Soutěží se samostatně, samozřejmě lze své výsledky porovnávat s ostatními spolusoutěžícími.
Podvádět tedy nelze, podvedli byste jen sami sebe.
Soutěž se dělí na čtyři části: na část trasovou, linkovou, zastávkovou a vozovou. Protože se tratě, linkové vedení a vozový park neustále mění, tak tato soutěž vlastně nikdy nekončí!
Cílem trasové části je kompletně projet sítě metra, tramvají, autobusů a vlaků1. U metra je vše jasné. U tramvají je potřeba držet se tratí, nikoliv linek, stejně tak jako u autobusů. U vlaků stačí projíždět jen ty ty tratě, po kterých jezdí vlaky sdružené v PID. Trasová část má dva stupně.
Pokud bude v průběhu změněno trasování linky autobusu, nebo bude zprovozněna nová trať metra nebo tramvají, nebo bude vlak PID zaveden na novou železniční trať, tak je nutné projet i tuto novou trasu. Záznam se provádí vyznačením tratě do mapy sítě.
Cílem této části je projíždět linky metra, tramvají, autobusů, vlaků, lanovek, přívozů a dalších přepravovadel. Linková část má tři stupně.
Linky stačí projet v jednom směru, neodlišuje-li se trasování linky od druhého směru. U okružních linek je nástupní a zároveň výstupní stanice volitelná. Polookružní linky se musí projíždět celé.
Je třeba projíždět
Dále je vhodné projíždět linky, které nejsou zařazeny do PID:
Cílem zastávkové části je vystoupit4 na všech zastávkách a stanicích PID. Na zastávku je nutno vystoupit z dopravního prostředku PID. To neplatí pro nástupní zastávky, kam se lze dopravit i jinak. Pokud je zastávka obousměrná (a má jen dva označníky), stačí vystoupit jen na jedné zastávce. Pokud je označníků více a každý leží v jiném směru (křižovatky), je třeba vystoupit na všech zastávkách (označnících). Pokud je označníků více a zastávky (označníky) slouží pro stejný směr (autobusové terminály, smyčky, apod.), stačí vystoupit jen v jedné zastávce (označníku) a v jednom směru. Zastávka na znamení se považuje za běžnou zastávku.
Pokud má stanice metra postranní (dělené) nástupiště, je potřeba vystoupit na obou nástupištích. V případě ostrovního nástupiště stačí vystoupit jen jednou. Ve vlakových stanicích stačí vystoupit jen jednou, nezávisle na uspořádání a počtu nástupišť. U lanovek stačí vystoupit v každé zastávce jen jednou. Pokud v nástupní zastávce neexistuje možnost vystoupit (konečná byla už na předchozí zastávce), je nutné v dotyčné zastávce nastoupit.
Pokud má zastávka odlišené označníky pro různé druhy vozidel (například tramvaje staví ve své zastávce a autobusy ve své), je třeba vystoupit pro každý provoz zvlášť. Pokud různé druhy provozů staví u stejného označníku (autobus staví na tramvajové trati), stačí vystoupit jen z jednoho provozu.
Záznam se provádí zápisem nebo fotografií.
Cílem vozové části je zachytit co největší počet vozidel PID. Tato část má dva stupně.
Vůz je třeba zaznamenat znovu, pokud byl